i veckorevyn


Kissie tillsammans med killkompisen Amir

I det nya numret av VeckoRevyn har Hanna Fridén skrivit en debattartikel
om hur bloggande tjejer tvingas leva upp till krav om att vara duktiga förebilder.
 Vi passade på att fråga veckans omslagstjej Kissie, som ofta får kritik för att vara
 en dålig förebild, om hennes syn på saken.Jag tycket att det var en mycket

bra intervju i detta nummer,och jag håller med om mycket som det gick ut på..
Det handlade inte bara om Kissie,utan om "dåliga kvinnliga förebilder"
och att det är riktigt orättvisst när det gäller vad som är okej att göra 
som man,men inte som kvinna osv.Riktigt bra!

 

Kommentarer
Postat av: "In vino veritas"

Låter som en intressant artikel.

Man kan ju först definiera vad som är en dålig förebild, Varför det är en dålig förebild osv.



Själv tycker jag att Kisse är en bra förebild med dåligt omdöme. Hon är en framgångsrik "affärskvinna" och har en enorm makt inom media och på så sätt blir hon en bra förebild för unga tjejer. Men sen när hon skriver om bantning osv osv så har hon sjukt dåligt omdöme.

2010-01-08 @ 23:56:23
URL: http://jisx.blogg.se/
Postat av: Gotlänning, sambo och foto

Hey

Hur mår du idag?

Har du badat bastu någon gång?

Kram

2010-01-09 @ 00:22:16
URL: http://ringbomm.blogg.se/
Postat av: sally

kisse fake hon fins ju inte bara på bloggen och det är ju så löjligt

2010-01-09 @ 00:47:13
URL: http://bossdiva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Enligt mig är hon ingen förebild , för hon beter sig omoget. Fast jag ska inte säga överdrivet mkt för jag följer inte hennes blogg men jag skulle inte vilja att min dotter var som hon

2010-01-09 @ 01:06:46
URL: http://sweetelicus.blogg.se/
Postat av: Jennyh ♡ bor på Malta

Ska köpa tidningen imorgon och läsa :)

2010-01-09 @ 02:53:08
URL: http://jennyh.myshowroom.se
Postat av: b.esa

hejsan, om du orkar, kan du rösta på mig här?

http://naaimas.blogg.se/2010/january/kor-igang.html#comment



jag är nummer 5 :P

ha de bra.

2010-01-10 @ 15:50:56
URL: http://beesa.blogg.se/
Postat av: Robin

Nu är väl inte jag den typen av person som sitter och läser den där typen av tidning (eller lägger ner tid på skvaller och celebriteter/halv kändisar). Men jag vill poängtera ut följande saker.



Kissie lever sitt liv hur hon vill och jag är nog rätt säker på att hon inte äns velat ha hela förebilds grejen hängandes över sig (Vill hon förstora brösten ,rumpan och läpparna eller vad det nu rör sig om, så är det hennes huvudvärk, inte min). Det var ju lite som med fotbolls spelaren Diego Maradona.



Han vart intervjuad för flera år sen gällande hans drogmissbruk och om hans ansvar som förebild. Han sa följande



"Jag har inte bet om att bli någon jävla förebild för någon. Lev era egna liv och skit i mitt", något sådant sa han. Vad jag menar är att Kissie (och andra kvinnliga bloggare) blivit en förebild mot sin egen vilja.



Personligen så skulle inte jag vilja ha den formen av strålkastar ljus på mig (haha, jag är inte en dålig person eller något, men det finns bättre förebilder för kidsen. Typ Peter Forsberg). Eftersom det har blivit rena häxjakten på den fronten. Om jag inte minns helt fel så fick ju Blondin Bella vara med i något tvprogam gällande hennes drickande.



My god liksom...nämn någon som inte drack/dricker i hennes ålder. Hon är inte mer än människa liksom. Nu säger jag inte att man ska uppföra sig som en idiot just för att man blivit en förebild (bara för att provicera).



För let´s face it. Det är kiddies (främst tjejer) i åldrarna 15 och neråt som följer såna som Kissie. Så det blir lite "monkey do, monkey say" över det hela. Man ska ju vara cool och göra som alla andra osv.



Rätt läskigt när man tänker på hur pass lätt påverkade människor egentligen är (speciellt när grupptryck är med i bilden).



Jag har typ alltid gått min egen väg, även om det inte alltid varit uppskattat av andra i min omgivning. Men att våga sticka ut och vara självtänkande/unik har alltid varit något jag stått fast vid i alla år jag levt.



Nu slår jag vad om att en del av er är rusktigt nyfikna på vilka typer av kläder osv jag kör på haha ^^

2010-01-10 @ 21:13:47
URL: http://gamingground.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0